Mag. Dr. Pia Resnik, MA
T: +43-1-4277-42492

Consultation hours: Mittwoch, 11:00-12:00

Summer term 2018
121210 UE English in a Professional Context - World of Work I
122050 PS PS Linguistics - Pragmatics & Discourse
Winter term 2017
121210 UE English in a Professional Context - World of Work I
122052 PS PS Linguistics - Second Language Acquisition
Summer term 2017
121210 UE English in a Professional Context - World of Work I
122052 PS PS Linguistics - Second Language Acquisition
Resnik, P. (2017). Metadiscourse in spoken interaction in ESL. A multilingual perspective. Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik, 42(2), 189-210.
Resnik, P. (2017). Advances in the study of bilingualism. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20(6), 755 - 758.
Resnik, P., & Schallmoser, C. (2017). It Takes Two to Tandem: The Effect of Tandem Language Learning on Foreign Language Enjoyment and Learner Autonomy. Beitrag in Language Education across Borders, Graz, Österreich.
Resnik, P. (2017). Multilinguals’ Language Choice in Inner Speech. Beitrag in ISB 11 (International Symposium of Bilingualism), Limerick, Irland.
Resnik, P. (2015). Review of Enlli Môn Thomas and Ineke Mennen, eds. (2014). Advances in the Study of Bilingualism. Bristol: Multilingual Matters. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, [DOI: 10.1080/13670050.2015.1072981].
Resnik, P. (2015). Review of A. Otwinowska and G. De Angelis, eds. (2014). Teaching and Learning in Multilingual Contexts: Sociolinguistic and Educational Perspectives. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 18(3), 352-355.
Insam, M., Schuppler, B., & Resnik, P. (2013). Evaluating the Effect of Pronunciation Training on L2 Reading Performance. Postersitzung präsentiert bei EMLAR IX – Experimental Methods in Second Language Acquisition Research, Utrecht, Niederlande.
Resnik, P. (2012). Review of R. S. Baur and B. Hufeisen, eds. (2011). ‚Vieles ist sehr ähnlich’: Individuelle und gesellschaftliche Mehrsprachigkeit als bildungspolitische Aufgabe. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 15(1), 123 - 126.
Resnik, P., & Fuchs, V. (2012). Hegemonie der Heterosexualität? Eine kritische Analyse von Wandelbarkeit und gesellschaftlicher Akzeptanz sexueller Orientierungen. (Grazer Gender Studies). Graz: Leykam Verlag.
Resnik, P., & Insam, M. (2012). Differences in Feeling – Feeling the Difference: Emotions in the Bilingual Brain. Postersitzung präsentiert bei fens conference – Federation of European Neuroscience Societies, Barcelona, Spain, Barcelona, Spanien.
Insam, M., & Resnik, P. (2012). Neural Plasticity in Second Language Phonological Development. Postersitzung präsentiert bei fens conference – Federation of European Neuroscience Societies, Barcelona, Spain, Barcelona, Spanien.
Resnik, P. (2012). Emotions in the Context of Bi-/Multilingualism. Beitrag in Cognition - Emotion - Communication, Graz, Österreich.
Resnik, P. (2011). Review of Pia Pichler, and Eva Eppler, eds. (2009). Gender & Spoken Interaction. AAA - Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik, (2), 241 - 248.
Resnik, P., & Fuchs, V. (2011). Sexualität und Gesellschaft: Aspekte eines Spannungsfeldes. in H. Rohn, L. Scheer, & E. M. Zenz (Hrsg.), Frauenin/transformation – Beiträge zur FrauenFrühlingsUniversität Graz 2009 (S. 76 - 88). Wien: planetVERLAG.

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