ao. Univ.-Prof. i.R. Dr. Rudolf Weiss
Summer term 2018
123230 AR Literature Course (interactive) - The Dawn of Modern English Drama
Winter term 2017
123230 AR Literature Course (interactive) - The English Short Story
Fuchs, D., Weiss, R., & Schnauder, L. (Hrsg.) (2015). Anglo-German Theatrical Exchange: “A sea-change into something rich and strange?” . Boston / Leiden: Rodopi/Brill.
Fuchs, D., Weiss, R., & Schnauder, L. (2015). Introduction. in Anglo-German Theatrical Exchange : “A sea-change into something rich and strange?” (S. 9-17). Rodopi/Brill.
Weiss, R. (2013). "Unsuitable for theatrical presentation": Mechanisms of censorship in the late Victorian and Edwardian London theatre. in Teatro do Mundo: Teatro e Censura (S. 53-68). Faculdade de Letras - Universidade do Porto.
Weiss, R., Schnauder, L., & Mengel, E. (2012). Appropriating Alterity: The Reception of Anglophone Plays on Viennese Stages of the Twentieth Century. in S. Coelsch-Foisner, M. Markus, & H. Schendl (Hrsg.), Transfer in English Studies (S. 53-75). (Austrian Studies in English; Band 100). Wien: Wilhelm Braumüller Universitätsverlag.
Weiss, R. (2011). Als Königin Victoria starb, oder von der Diegesis zur Mimesis. Der Tod im (spät)viktorianischen und edwardianischen Drama. in. J. Kühnel,. U. Müller, &. O. Panagl (Hrsg.), Katastrophe, Sühne und Erlösung: Der Tod im (Musik-)Theater (S. 522-536). Unknown publisher.
Mengel, E., Schnauder, L., & Weiss, R. (2010). Einleitung. in E. Mengel, L. Schnauder, & R. Weiss (Hrsg.), Weltbühne Wien - World Stage Vienna: Bd. 2: Die Rezeption anglophoner Dramen auf Wiener Bühnen des 20. Jahrhunderts (Band 2, S. 1-25). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
Mengel, E., Schnauder, L., & Weiss, R. (2010). Introduction. in E. Mengel, L. Schnauder, & R. Weiss (Hrsg.), Weltbühne Wien - World Stage Vienna: Vol. 1: Approaches to Cultural Transfer (Band 1, S. 1-18). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
Zettelmann, E., & Weiss, R. (2010). “La vie toute faite des morceaux”:: Intermediality and Impressionism in Jean Rhys’s Quartet. in Rive Gauche - Paris as a Site of Avant-Garde and Cultural Exchange in the 1920s (S. 79-98). Unknown publisher.
Weiss, R. (2010). "Heiliger Strohsack, das Stück ist so wichtig nicht!" - Das englische Drama der Zwischenkriegszeit. in. E. Mengel,. L. Schnauder, &. R. Weiss (Hrsg.), Weltbühne Wien - World Stage Vienna: Die Rezeption anglophoner Dramen auf Wiener Bühnen des 20. Jahrhunderts (Band Bd. 2, S. 51-75). Trier: WVT.
Weiss, R. (2010). "Hell is a city much like London": Postmodern Urban Gothic in Charles Higson's Getting Rid of Mr Kitchen. Litteraria Pragensia: studies in literature and culture, 20(40), 54-69.
Mengel, E., Schnauder, L., & Weiss, R. (Hrsg.) (2010). Weltbühne Wien - World Stage Vienna: Vol.1: Approaches to Cultural Transfer. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
Mengel, E., Schnauder, L., & Weiss, R. (Hrsg.) (2010). Weltbühne Wien - World Stage Vienna: Bd. 2: Die Rezeption anglophoner Dramen auf Wiener Bühnen des 20. Jahrhunderts. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
Weiss, R. (2009). Das Gotische im Kontakt der Kulturen: Der Freischütz und das englische Melodrama der Romantik. in J. Kühnel, U. Müller, & O. P. (Hrsg.), Die 'Schaubühne' in der Epoche des 'Freischütz' : Theater und Musiktheater der Romantik (S. 238-251). Anif/Salzburg: Verlag Mueller-Speiser.
Weiss, R. (2009). Rezension: Christoph Henke und Martin Middeke, eds. Drama and/after Postmodernsim. Anglistik. International Journal of English Studies, 20(2), 204-208.
Weiss, R. (2009). Heterotopic Suburbia in Edwardian Drama. Literary London: Interdisciplinary Studies in the Representation of London, 7(1).
Weiss, R. (2008). Triumphs, Flops and Oddities: English Inter-War Drama in Vienna. Postersitzung präsentiert bei Weltbühne Wien: International Conference on Drama, Theatre and Cultural Transfer, Wien, Österreich.
Weiss, R. (2007). London as Melodrama: 19th-Century Popular Theatre and the Myth of the Metropolis. Literary London: Interdisciplinary Studies in the Representation of London, 5(2).
Weiss, R. (AutorIn). (2006). Oscar Wilde und Lord Alfred Douglas.
Weiss, R. (AutorIn). (2006). Georg VIII und Wallis Simpson.
Weiss, R. (2005). Re-writing the Drama: Multiple Versions of Granville Barker. in Unknown host publication title (S. 165-177). Unknown publisher.
Weiss, R. (2005). "Me Johnny Weissmuller, you Thomas Mann": German Writers Exiled in Dreamland: Christopher Hampton's Tales from Hollywood. in Unknown host publication title (S. 181-192). Unknown publisher.
Weiss, R. (2005). At the Receiving End: Spectator and Critic in the Emerging Alternative Theatre. in Unknown host publication title (S. 145-154). Unknown publisher.
Weiss, R. (AutorIn). (2005). A Pleasant Evening; or A Little Dissipation; a farcical comedy in three acts by St. John Hankin (edition).

Institut für Anglistik und Amerikanistik

Spitalgasse 2, Hof 8 (Campus)
1090 Wien

rudolf.weiss@univie.ac.at